Cecilia Rosenbaum
Contact
	          			Change your information	        		
Research groups
Cecilia Rosenbaum has a licentiate philosophy in didactics and is an affiliated researcher at the School of Education and Communication.
Her research interests are in reading comprehension and literature didactics. Cecilia has participated in the graduate school Learning study and her licentiate thesis is called With inferential knowledge in focus.
At present, Cecilia is active as principal and has worked as a middle school teacher for 25 years.
Article
                                     Rosenbaum, C.,              Svensson, A.,              Söderberg, E.          
  (2022).
  En väv av förståelse: Mellanstadieelevers utsagor om sin fiktionsläsning    Forskning om undervisning och lärande, 10(1), 119-139.
            More information
                                     Rosenbaum, C.,              Runesson Kempe, U.,              Svensson, A.          
  (2021).
  Rikta blicken mot texten    Forskning om undervisning och lärande, 9(1), 31-49.
            More information
Conference paper
                                   Rosenbaum, C.          
  (2019).
  Med den skönlitterära huvudpersonen i blickfånget: En studie om mellanstadieelevers inferensläsning av skönlitterära texter.
  
        Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy, 7-9. mai 2019, Stavanger, Norge.
  
           More information
                                   Rosenbaum, C.,              Karlerus, S.,              Leander, L.          
  (2017).
  You Can Find It in the Text!.
  
        The World Association of Lesson Study (WALS), International Conference, 24-27 November 2017, Nagoya University, Japan.
  
           More information
                                   Rosenbaum, C.          
  (2017).
  Det står faktiskt i texten!.
  
        Litteraturdidaktisk konferens - Litteraturstudiers betydelse för språkutbildning: litteraturdidaktiska perspektiv för ungdomsskola och högskola, 6-7 oktober, Jönköping, Sverige.
  
           More information
                                   Rosenbaum, C.          
  (2017).
  Det står ju inte i texten!.
  
        Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om skriving, lesing og literacy, 9-11 maj, Trondheim, Norge.
  
           More information
Licentiate thesis
                                    Rosenbaum, C.          
  (2019).
  Med inferenskunnande i fokus: En studie om vad mellanstadieelever behöver lära sig och hur undervisning kan bidra till att utveckla förmågan att dra slutsatser om en huvudpersons karaktärsdrag
  (Licentiate thesis, Jönköping:
      Jönköping University, School of Education and Communication).
  
            More information