Article
                                     Ylenfors, M.,              Malmqvist, J.,              Möllås, G.,              Rack, J.          
  (2022).
  
Arbete för flerspråkiga elever som möter svårigheter i läs- och skrivutveckling – en enkätstudie    Nordic Journal of Literacy Research, 8(2), 82-105.
            
More information
 
                                     Malmqvist, J.,              Hellberg, K.,              Möllås, G.,              Rose, R.,              Shevlin, M.          
  (2019).
  
Conducting the pilot study: A neglected part of the research process? Methodological findings supporting the importance of piloting in qualitative research studies    International Journal of Qualitative Methods, 18.
            
More information
 
                                     Anderson, L.,              Möllås, G.,              Ohlsson, L.          
  (2019).
  
Characteristics of independent schools directed at students in need of special support: A study of school website presentation    Problems of Education in the 21st Century, 77(3), 317-337.
            
More information
 
                                     Klang, N.,              Gustafsson, K.,              Möllås, G.,              Nilholm, C.,              Göransson, K.          
  (2017).
  
Enacting the role of special needs educator – six Swedish case studies    European Journal of Special Needs Education, 32(3), 391-405.
            
More information
 
                                     Göransson, K.,              Lindqvist, G.,              Möllås, G.,              Almqvist, L.,              Nilholm, C.          
  (2017).
  
Ideas about occupational roles and inclusive practices among special needs educators and support teachers in Sweden    Educational review (Birmingham), 69(4), 490-505.
            
More information
 
Doctoral thesis
                                    Möllås, G.          
  (2009).
  
"Detta ideliga mötande": En studie av hur kommunikation och samspel konstituerar gymnasieelevers skolpraktik
  (Doctoral thesis, Jönköping:
      Högskolan för lärande och kommunikation).
  
            
More information
 
Book chapter
                                     Malmqvist, J.,              Möllås, G.,              Hellberg, K.,              Hammarqvist, S.          
  (2022).
  Specialpedagogers arbete med likvärdighet.
      In:
    A. Öhman
    (Ed.),
    
    
         Etiska perspektiv på specialpedagogers yrkesroll och värdepedagogiska praktik
          (pp. 201      -226).
    
          Lund: Studentlitteratur AB       
            
More information
 
                                     Möllås, G.          
  (2022).
  Kompetensutvecklingsinsatser för högre måluppfyllelse.
      In:
    Åsa Hirsh & Jesper Boesen
    (Ed.),
    
    
         Uppdragsutbildning – ett ömsesidigt lärande i samverkan
          (pp. 20      -37).
    
          Jönköping: Jönköping University, School of Education and Communication       
            
More information
 
Conference paper
                                   Malmqvist, J.,              Möllås, G.          
  (2019).
  
Enhancing equity through an intervention?.
  
        NERA 2019, Education in a Globalized World, Uppsala, Sweden, 6-8 March 2019.
  
           
More information
 
                                   Möllås, G.          
  (2018).
  
Vad formar rollen som specialpedagog?.
  
        Forskningsbaserad undervisning - Teori och praktik i samverkan, Högskolan för lärande och kommunikation och Jönköpings kommun, 13 november, Jönköping.
  
           
More information
 
                                   Lindqvist, G.,              Göransson, K.,              Nilholm, C.,              Möllås, G.,              Cameron, D.,              Hannus-Gullmets, B.          
  (2014).
  
Special professions? The role of special educators in the Nordic countries.
  
        42nd Nordic Educational Research Association (NERA) congress, 5-7 March, Lillehammer University College, Lillehammer, Norway.
  
           
More information
 
Other publications
                                   Ylenfors, M.,              Malmqvist, J.,              Möllås, G.          
  .
  
'Never leave a student alone with a Text': A Case Study of Literacy Teaching for Multilingual Students in an Exemplary School.
  More information
 
Report
                                   Möllås, G.,              Malmqvist, J.          
  (2019).
  
Intensivstöd, en intervention i Jönköpings kommun med syfte att öka fyra skolors måluppfyllelse samt att uppfylla skollagens kompensatoriska uppdrag.
  
      Jönköping:
      Jönköping University, School of Education and Communication
            
More information
 
                                   Möllås, G.,              Gustafson, K.,              Klang, N.,              Göransson, K.          
  (2017).
  
Specialpedagogers/speciallärares arbete i den dagliga skolpraktiken: En analys av sex fallstudier.
  More information