Artikel
                                     Hirsh, Å.,              Segolsson, M.          
  (2021).
  
"Had there been a Monica in each subject, I would have liked going to school every day": a study of students’ perceptions of what characterizes excellent teachers and their teaching actions    Education Inquiry, 12(1), 35-53.
            
More information
 
                                     Hirsh, Å.,              Segolsson, M.          
  (2019).
  
Enabling teacher-driven school-development and collaborative learning: An activity theory-based study of leadership as an overarching practice    Educational Management Administration & Leadership, 47(3), 400-420.
            
More information
 
                                     Segolsson, M.,              Hirsh, Å.          
  (2019).
  
How skilled teachers enable success in their teaching with respect to inclusion and knowledge development: A qualitative study based on teachers’ experiences of successful teaching    International Journal of Teaching and Education, VII(2), 35-52.
            
More information
 
                                     Rapp, S.,              Segolsson, M.,              Aktaş, V.          
  (2017).
  
The Director of Education and Research-Based Education: Exploring the Tensions between Policy and What Directors Actually Report    International Journal of Research and Education (IJRE) (online): 2398-3760, 2(4).
            
More information
 
                                     Rapp, S.,              Segolsson, M.,              Kroksmark, T.          
  (2017).
  
The Education Act: Conditions for a Research-based School A Frame-Factor Theoretical Thinking    International Journal of Research and Education, 2(2), 1-13.
            
More information
 
                                     Segolsson, M.,              Hirsh, Å.,              Bäcklund, J.          
  (2017).
  
The Flipped Classroom and Student Learning at Compulsory School in Sweden: A Longitudinal, Qualitative Study    Journal of Education and Practice, 8(18), 77-86.
            
More information
 
                                     Segolsson, M.          
  (2008).
  
Drömmen om att kontrollera kunskap    Grundskoletidningen, 10-16.
            
More information
 
                                     Segolsson, M.,              Kroksmark, T.          
  (2007).
  
Varför står förskolan utanför Lärarlyftet?    Jönköpings-Posten.
            
More information
 
                                     Segolsson, M.          
  (2007).
  
Postmoderna tankar om postmodernitet    Didaktisk Tidskrift.
            
More information
 
Bok
                                   Hirsh, Å.,              Segolsson, M.          
  (2019).
  
Skolutveckling som gemensamt projekt: Att organisera för och genomföra professionsdriven skolutveckling.
  
      Sverige:
      Books on Demand
            
More information
 
Doktorsavhandling
                                    Segolsson, M.          
  (2011).
  
Lärandets hermeneutik: Tolkningens och dialogens betydelse för lärandet med bildningstanken som utgångspunkt
  (Doctoral thesis, Jönköping:
      Högskolan för lärande och kommunikation i Jönköping).
  
            
More information
 
Antologibidrag
                                     Segolsson, M.          
  (2021).
  Datainsamling och analys – verktyg i systematiskt kvalitetsarbete.
      In:
    Å. Hirsh & A. Olin
    (Ed.),
    
    
         Skolutveckling i teori och praktik
          (pp. 55      -78).
    
          Malmö: Gleerups Utbildning AB       
            
More information
 
                                     Segolsson, M.          
  (2013).
  Bildning i en uppkopplad skola.
      In:
    Tomas Kroksmark
    (Ed.),
    
    
         Den trådlösa pedagogiken:
      en-till-en i skolan på vetenskaplig grund
          (pp. 179      -196).
    
          Lund: Studentlitteratur       
            
More information
 
                                     Segolsson, M.          
  (2010).
  Information, kunskap och bildning.
      In:
    Hugo, Martin & Segolsson, Mikael
    (Ed.),
    
    
         Lärande och bildning i en globaliserad tid
          (pp. 27      -36).
    
          Lund: Studentlitteratur       
            
More information
 
                                     Segolsson, M.,              Kilbrink, N.,              Bjurulf, V.          
  (2009).
  Ämnet teknik i grundskolan.
      In:
    Schüllerqvist, Ullström & Ullström
    (Ed.),
    
    
         Ämnesdidaktiska brobyggen:
      Didaktiska perspektiv inom lärande och forskning
    
          Karlsatad: Karlstad University Studies       
            
More information
 
Konferensbidrag
                                     Bjursell, C.
                Ahl, H.
                Almgren, S.
                Berglez, P.
                Bergström, J.
                Bertills, K.
            , ... Öhman C.
    
  (2022).
  
Lifelong Learning Through Context Collapse: Higher education Teachers’ Narratives About Online education During The Pandemic.
  
        INTED2022 Conference, 7th-8th March 2022.
  
           
More information
 
                                   Segolsson, M.          
  (2007).
  
The Gadamerian notion of ”Bildung” for the Postmodern Era a Theoretical Discussion on the Need to Redefine the Bildung-process.
  
        INTED2022 Conference, 7th-8th March 2022.
  
           
More information
 
                                   Segolsson, M.          
  (2005).
  
Pupils Experience of Programming Computers: An Example of Learning with Computers from Swdish Compulsory School.
  
        ECER Dublin University.
  
           
More information
 
                                   Segolsson, M.          
  (2005).
  
Pupils' Learning and Experiences of Programming LEGO Robotics.
  
        NFPF/NERA Oslo.
  
           
More information
 
                                   Segolsson, M.          
  (2004).
  
Hur uppfattar elever att de lär sig programmera?.
  
        NFPF/NERA Reykjavik.
  
           
More information
 
Rapport
                                   Segolsson, M.,              Bäcklund, J.          
  (2016).
  
Flippa mellan skolämnen: En forskningsstudie om Flippad undervisning i skolår 6 och 7.
  More information
 
                                   Segolsson, M.,              Florin Sädbom, R.,              Bäcklund, J.          
  (2015).
  
Utvärdering av kompetensbehovet hos förstelärare i Jönköpings län.
  More information
 
                                   Segolsson, M.,              Lindh, J.,              Kilbrink, N.,              Carlsson, S.          
  (2003).
  
Programmerbart konstruktionsmaterial i undervisningen: Slutrapport.
  
      Jönköping
            
More information
 
                                   Mikael, S.,              Lindh, J.,              Kilbrink, N.,              Carlsson, S.          
  (2002).
  
Programmerbart konstruktionsmaterial i undervisningen: Delrapport.
  
      Jönköping
            
More information
 
Samlingsverk
                               
  (2010).
  
Lärande och bildning i en globaliserad tid.
  
      Lund:
      Studentlitteratur
            
More information
 
                               
  (2009).
  
Forskande lärare i praktiken Volym 6.
  
      Jönköping:
      Jönköping University Press
            
More information
 
                               
  (2008).
  
Forskande lärare i praktiken: Vol. 5.
  
      Jönköping:
      Högskolan för lärande och kommunikation
            
More information
 
                               
  (2008).
  
Forskande lärare i praktiken: Vol. 4.
  
      Jönköping:
      Högskolan för lärande och kommunikation
            
More information
 
                               
  (2007).
  
Forskande lärare i praktiken: Vol. 1.
  
      Jönköping:
      Högskolan för Lärande och Kommunikation
            
More information
 
                               
  (2007).
  
Forskande lärare i praktiken: Vol. 2.
  
      Jönköping:
      Högskolan för Lärande och Kommunikation
            
More information
 
Licentiatavhandling
                                    Segolsson, M.          
  (2006).
  
Programmeringen intentionala objekt: Nio elevers uppfattningar av programmering
  (Licentiate thesis, Karlstad:
      Karlstad University Studies).
  
            
More information